1) Lafbek






1

Lafbek

Mishandeling: 

Het aan een ander toebrengen van letsel of pijn.
Volgens de wet is mishandeling een strafbaar feit, een misdrijf.
Er is nooit een rechtvaardigingsgrond voor mishandeling. Waar dan ook, wie dan ook, om welke reden dan ook.
Nooit.

Ik ben mishandeld door mijn zwager. Die mishandeling gebeurde toen ik het lef had mijn bezit, de erfenis van mijn moeder, te betreden.

"You come here pushing my buttons" schreeuwde mijn zwager, die er de schoonmaak doet. Dat betekent zoiets als dat ik hem met opzet had uitgelokt tot geweld. Dat heeft een (engelse) naam: 'victim-blaming'. Dus dat je als dader de schuld van je eigen wangedrag neerlegt bij je slachtoffer.
Toen ik die dag het winkeltje betrad ben ik door hem voor alles dat slecht en lelijk is uitgemaakt voordat hij mij er met grof geweld uitgooide. Daarbij heb ik letsel opgelopen.

Het was niet omdat ik iets 'verkeerd' deed of zelfs maar iets aanraakte, het was puur omdat zijn vrouw zich de enige rechtmatige erfgename waant. Dat gelooft hij kennelijk ook want hij schreeuwde: “You are not allowed here!” (Jij mag hier niet komen!) terwijl hij de deur snel op slot draaide en me vanachter het glas uitlachte, zonder zich af te vragen of hij me misschien pijn had gedaan.

Sowieso: een man die een vrouw aanvalt is een lafbek. En deze man heeft nota bene een zwarte band!

Iedereen die mij kent weet dat ik een redelijk mens ben. Ik sta iedereen normaal te woord.
Daarbij ben ik sinds mijn moeders overlijden ook erfgename/eigenaar van dit perceel grond met een bedrijf en een winkeltje.
Hij niet. 

Ik ben een blog begonnen omdat ik bizarre dingen heb meegemaakt met het thema: het recht in eigen hand nemen, stelen van je familie, corrupte machthebbers en mensen die zich niets aantrekken van de wetten en afspraken in onze samenleving.

Misschien kan ik anderen waarschuwen voor iets dat ons allemaal kan overkomen. Iets waar misschien wel meer en vaker over gesproken moet worden.
De mishandeling zelf heeft natuurlijk impact, maar nóg meer het feit dat betrokkenen het okéé vinden dat een man een vrouw mishandelt... ze gebruiken eufemismen zoals 'escalatie' (advocaat D) of 'consternatie' (makelaar H). Ze beschermen de dader door de mishandeling en mijn schade lachwekkend te maken en onder het tapijt te vegen.
Op mijn kosten, want ze worden mede door mij betaald!

Hier begint mijn blog.
Wordt vervolgd...




 

Comments

Popular posts from this blog

2) De Saisine art. 4:13 BW

7) Het loonzakje en de kluis